Відкривши власний офіс у Києві в 1994 році, наша компанія стала першим міжнародним консалтинговим агентством у сфері комерційної нерухомості в Україні.

Зміна статусу: із житлового приміщення у нежитлове

11.04.2019

Зміна статусу: із житлового приміщення у нежитлове

 Які законодавчі акти регулюють процедуру переведення житлового фонду в нежитлове приміщення, які житлові приміщення підлягають переведенню та які є обмеження щодо призначення майбутньої нежитлової будівлі, які документи для проведення цієї процедури потрібні.

Переведення житлового фонду в нежитлове приміщення важлива процедура, яку потрібно провести відповідно до всіх вимог чинного законодавства, щоб у майбутньому уникнути проблем. Адже, без офіційного рішення Ви не зможете у житловій квартирі зробити офіс, магазин, кафе тощо. Найкраще, звичайно, звернутися до фахівців. Проте, у будь-якому випадку, потрібно бути обізнаним у цій процедурі.

Насправді, у законодавстві України відсутні уніфіковані нормативно-правові акти, які б регулювали переведення житлового фонду в нежитлове приміщення. Функцію прийняття рішення щодо цього питання виконують органи місцевого самоврядування, відповідно, умови у кожному місті будуть дещо відмінними.

До того ж, не всі квартири придатні для такої реорганізації. Перевірте, чи підлягає Ваша житлова нерухомість, яка претендує бути переведеною у нежитлове приміщення обов’язковим вимогам. Пропонуємо відповісти на кілька питань «Так» чи «Ні»:

  1. Квартира розміщена на цокольному, першому або другому поверсі.
  2. На нижніх поверхах будинку теж є нежитлове(і) приміщення.
  3. Квартира — на останньому поверсі, але Ви плануєте майбутнє нежитлове приміщення використовувати як майстерню чи творчу студію.
  4. Житлова нерухомість передбачає технічну можливість для облаштування пандусу для маломобільних груп населення.
  5. Є можливість створення окремого входу та евакуаційного виходу, які будуть ізольовані від житлової частини будинку. (Але! Якщо така можливість відсутня, то потрібно взяти погодження інших мешканців будинку, що вони не заперечують, що вхід буде загальним. Їхні підписи потрібно завірити підприємством, що обслуговує Ваш житловий фонд).
  6. Будинок, у якому розміщена квартира не є пам’яткою архітектури
  7. Житлова нерухомість не знаходитися в аварійному стані.
  8. Житлова нерухомість не є в іпотеці, або оренді.
  9. Ви та Ваша сім’я забезпечені альтернативною житловою нормою, відповідно до чинного законодавства.

Якщо на всі питання Ви відповіли «Так», значить Ваша житлова нерухомість підлягає переведенню у нежитловий фонд.

Проте, є й певні обмеження щодо призначення майбутньої нежитлової будівлі. Ви отримаєте відмову, якщо плануєте у перетвореному житловому приміщенні відкрити об’єкт, який:

  • може призводити до забруднення повітря, перевищувати допустимий рівень шуму, вібрації чи випромінювання;
  • буде пов’язаний із промисловою діяльністю;
  • ваша діяльність буде пов’язана з використанням легкозаймистих та вибухонебезпечних речовин;
  • Ви плануєте там відкрити громадські туалети, похоронне бюро чи пункт прийому матеріалів;
  • Тощо — читайте у законодавстві, що забороняється створювати у житлових приміщеннях!

Якщо ж житлова нерухомість підлягає перетворенню і діяльність майбутнього нежитлового фонду не підлягає законодавчим обмеженням, то подавайте документи через центр надання адміністративних послуг до суб’єкта надання цієї послуги (у Львові це департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради). Дана послуга є безкоштовною.

У Львівській міській раді затвердили такий перелік документів:

  1. Заява на ім’я директора;
  2. Засвідчені копії документів, які підтверджують право власності на нерухомість;
  3. Засвідчена копія технічного паспорта на нерухомість;
  4. Довідка Форми №2 з місця реєстрації.
  5. Якщо ваш об’єкт знаходиться в межах історичного ареалу — необхідно отримати висновок управління охорони історичного середовища, про те, що дозволяється влаштовувати дверний проріз замість віконного.
  6. Якщо будинок кооперативний, відомчий, або з об’єднаними співвласниками то потрібно взяти погодження у цій установі.
  7. Документи, що підтверджують наявність альтернативної житлової площі.
  8. Завірені підписи інших мешканців будинку, що вони не заперечують, що буде загальний вхід (за потреби).

Після подання пакету відповідних документів, протягом 30 календарних днів Вашу заяву буде розглянуто. Як результат Ви отримаєте дозвіл або відмову у формі наказу директора суб’єкта надання послуги. Якщо Ви отримаєте відмову, то там будуть аргументовано прописані причини. Якщо ж рішення буде позитивним, то Ви повинні звернутися до департаменту містобудування для розгляду питання щодо технічної можливості використання приміщень власних квартир як нежитлових для інших цілей під конкретні об’єкти.  Однак застерігаємо: наказ про надання дозволу на використання власних квартир як нежитлових  не є дозвільним документом, який надає право на влаштування додаткових входів, віконних отворів, втручання в інженерні мережі та несучі конструкції будинку.

Нагадаємо! Рішення кожного органу місцевого самоврядування має свою нюанси, тому Вам варто ще раз уточнити у ЦНАПі перелік документів. А ще краще звернутися до фахівців. Процедура займе багато часу, якого, очевидно, у Вас обмаль. Фахівці нашої компанії ID Consult, нададуть вичерпну інформацію про Ваш об’єкт, підготують усю необхідну документацію. Це збереже Ваш час і нерви та забезпечить позитивний результат.

 

Напишіть нам

    Контакти

    вул. Карла Мікльоша, 23, м. Львів, 79031
    +38 (096) 299 11 99
    +38 (098) 586 70 87
    office@idconsult.com.ua